- Diverse - nr. 588 / 8 Iulie, 2010 Intre preocuparile curente ale celei mai disfunctionale administratii din istoria Statelor Unite se inscrie si noua Lege a imigrarii, adoptata de statul Arizona, Pontifus Maximus considerand ca noua lege submineaza/ minimalizeaza notiunile de cinste, corectitudine, loialitate, dreptate, obiectivitate, sinceritate etc., atribute atat de indragite de americani. Sunt foarte sceptic in privinta faptului ca americanii indragesc aceste notiuni, pentru simplul motiv ca nici Declaratia de Independenta, nici cele zece amendamente la Constitutia Statelor Unite, cunoscute sub numele de "Bill of Rights", si nici Constitutia Statelor Unite nu stipuleaza acest lucru, si nici nu cere americanilor sa fie obiectivi - corecti. Nu traim in Pollyanna world, sau in lumea preconizata de Thomas Morus sau Tomasso Campanella, sa acceptam aceste notiuni fanteziste, care dovedesc cat de departe este messianica administratie de problemele cu care se confrunta societatea americana. Trebuie sa fiu intru totul de acord cu Tibor R. Machan, profesor de etica la Chapman University, ca notiunile de care va vorbesc sunt greu de regasit intr-o familie functionala, dar niciodata la nivel de tara. S-a incercat aplicarea lor in statele blocului comunist, rezultatul fiind un total fiasco. Atat George Orwell, in "Ferma Animalelor", cat si geniul Ayn Rand, in nuvela "Anthem", ne redau fictionalitatea unor asemenea eforturi, de a crea o societate egalitara. Acest subiect, atat de controversat, a preocupat multe minti de geniu, oameni de exceptie, care au situat problema egalitatii ca fiind de importanta mai deosebita decat cea a libertatii individuale. Jean Jacques Rousseau - in "Contractul social", Karl Marx si Frederich Engels - in "Manifestul comunist", R.H.Tawney - in "Egalitate" - si Ronald Dworkin - in "Virtuti suverane" - au fost cele mai proeminente nume care au dez