Membrii consiliilor de administraţie ale companiilor de asigurări şi directorii de divizii mari au trei luni la dispoziţie pentru a se pregăti de examenele pentru aprobarea în funcţie pe care le va iniţia Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
Potrivit unui ordin publicat de CSA, persoanele semnificative din companiile de asigurări urmează să fie evaluate de o comisie a supraveghetorului pieţei. În categoria "persoane semnificative" intră membrii CA/consiliului director, ai consiliului de supraveghere, conducerea executivă, actuarul, directorii diviziilor de asigurări de viaţă şi de asigurări generale şi persoanele numite în funcţii specifice domeniului asigurărilor, potrivit legislaţiei în vigoare. Pe piaţa locală activează în prezent peste 40 de firme de asigurări, iar dacă în fiecare companie sunt zece persoane semnificative, rezultă că CSA va intervieva circa 400 de manageri.
Ordinul nr. 8/2010, care prevede aceste examinări, a fost publicat în Monitorul Oficial la data de 1 iulie, ceea ce înseamnă că evaluările vor începe în octombrie.
"În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor iniţiază un proces de evaluare a tuturor persoanelor semnificative aflate în funcţie la data intrării în vigoare a acestui ordin", se precizează în documentul publicat de CSA.
Supraveghetorul pieţei asigurărilor urmează astfel exemplul Băncii Naţionale, care în toamna anului trecut a intervievat peste 200 de directori din bănci pentru autorizarea pe funcţie, iar rezultatul a fost că 44 din aceştia au picat.
Noua normă a CSA prevede că şi directorii noi, propuşi pentru anumite funcţii, vor fi intervievaţi de comisii tehnice ale supraveghetorului.
"În vederea aprobării, persoanele propuse pentru conducerea executivă susţin un interviu profesional în prezenţa unei comisii de eva