Vânzările de asigurări de viaţă ale companiei şi-au revenit la începutul acestui an, după ce în 2009 s-au redus cu o treime, în principal din cauza prăbuşirii creditării.
Alico Asigurări (fosta AIG Life), a treia companie de asigurări de viaţă de pe piaţa locală, a înregistrat în primele patru luni o creştere de 10% a subscrierilor, până la aproximativ 95 mil. lei (22 mil. euro), în condiţiile în care întreaga piaţă de asigurări de viaţă a urcat cu 6% în aceeaşi perioadă.
Afacerile companiei au început să îşi revină, după ce anul trecut criza le-a diminuat cu 30%, până la 200 mil. lei (47 mil. euro).
"O creştere semnificativă, de 26%, au înregistrat-o asigurările de accidente şi îmbolnăvire, în timp ce subscrierile din asigurări de sănătate au urcat cu 25%", a declarat Theodor Alexandrescu, directorul general al companiei. El afirmă că societatea a fost pe profit în perioada ianuarie-aprilie, dar nu a precizat valoarea acestuia. În 2009 Alico a obţinut un profit net de 69,1 mil. lei (16,4 mil. euro), în creştere cu 29%.
Acţionarul majoritar al Alico Asigurări, American Life Insurance Company, se află în curs de preluare de către Metlife, unul dintre cei mai mari asigurători din SUA şi din lume. Vânzător este grupul AIG, iar valoarea tranzacţiei se ridică la 15,5 mld. dolari..
500 de despăgubiri pentru şomaj lunar
Directorul Alico afirmă că anul acesta a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor de asigurări de viaţă cu clauză pentru şomaj, iar daunele au urcat şi ele corespunzător. Aceste asigurări sunt cumpărate de obicei de bănci, instituţii financiare nebancare (companii de credite, de leasing) sau operatori de telefonie pentru grupuri de clienţi şi acoperă plata ratelor (facturilor) în cazul în care asiguratul rămâne fără loc de muncă.
În prezent, Alico are în portofoliu 450.000 de clienţi cu asigurare de via