Dacia nu mai face faţă comenzilor pentru Duster, model pentru care francezii aşteaptă chiar şi jumătate de an. Reprezentanţii Dacia spun că vor să urce capacitatea uzinei de la Mioveni până la un nivel maxim de 350.000 de maşini pe an sau să renunţe la modele care se vând mai slab.
Succesul Dacia Duster i-a luat prin surprindere chiar şi pe cei mai optimişti angajaţi ai departamentului de marketing. Lansat în martie la Salonul Auto de la Geneva, primul SUV din istoria Dacia a reuşit să strângă 35.500 de comenzi.
CITEŞTE ŞI:
Industria auto din vestul României este gata să producă maşina bănăţeană FOTOGALERIE
Rombat va furniza baterii pentru maşini hibrid
La Mioveni vor fi produse motoare Euro 5
Până acum, fabrica de la Mioveni a reuşit să livreze 12.000 de unităţi. Din totalul acestora, 3.000 de comenzi au venit din România, până acum fiind onorate 1.500.
Dacă la noi timpul de aşteptare este normal, în Franţa aştepţi chiar şi şase luni ca să te plimbi cu Dusterul.
„Poţi intra în posesia maşinii imediat, dacă există pe stoc la Dacia, însă poate dura şi până în decembrie, în cazul în care maşina este pe comandă", a explicat directorul comercial Dacia, Fabrice Cambolive, întârzierile.
El a declarat că Dacia are în vedere mărirea capacităţii de producţie până la 350.000 de unităţi pe an, valoare maximă a fabricii de la Mioveni.
Totodată, Cambolive a lăsat să se înţeleagă că, în cazul în care capacitatea liniilor de fabricaţie de la Piteşti tot nu vor face faţă, se va încerca reducerea cadenţei de fabricaţie la unul dintre modelele mai vechi de la Dacia.
Creştere de 18,2%
Vânzările Dacia au urcat cu 18,2% în primele şase luni ale anului, la 181.826 unităţi, şi cu 8,6% în iunie, la 37.134 de maşini. Dintre acestea, 19.294 de unităţi au fost l