CONSECINŢĂ Speriaţi de planurile edililor de a scumpi întreţinerea, tot mai mulţi bucureşteni cer debranşarea de la RADET. Luna trecută, numărul solicitărilor de decuplare de la reţeaua centrală de termoficare a crescut de trei ori faţă de perioada similară a anului trecut.
Din cauza scumpirilor anunţate de Primăria Capitalei, de 20% la căldură, respectiv 250% la apa caldă, RADET-ul se confrută în prezent cu o creştere semnificativă a numărului de persoane care vor să renunţe la serviciile furnizorului de stat.
Astfel, dacă în luna iunie 2009, 170 de persoane au făcut cerere de debranşare, în aceeaşi perioadă a acestui an 500 de bucureşteni vor să renunţe la serviciile regiei.
Totuşi, pierderea clienţilor nu îi îngrijorează pe reprezentanţii instituţiei subordonate municipalităţii. „În momentul de faţă sunt aproximativ 570.000 de familii care folosesc serviciile noastre, adică în jur de 1.250.000 de bucureşteni. Este o creştere o cererilor de debranşare, dar nu una semnficativă“, susţine Dragoş Moldoveanu, reprezentant RADET.
El a adăugat că oricum din cei 500, probabil doar 15% - 20% vor merge până la capăt cu renunţarea la acest serviciu. „Pentru a duce la bun sfârşit acest demers, trebuie să se parcurgă mai multe etape. În primul rând sunt anumite costuri: locatarul care vrea să se debranşeze trebuie să plătească la RADET o taxă în valoare de 60 de lei fără TVA, pentru verificarea proiectului de debranşare, şi o alta cuprinsă între 45 şi 85 de lei, reprezentând taxa de debranşare. Cel mai scump însă este proiectul, pentru a cărui realizare specialiştii cer 700 sau 800 de lei“, a mai declarat Dragoş Moldoveanu pentru „Adevărul“.
Întreţinere mai scumpă cu 70%
Dragoş Moldoveanu, reprezentantul RADET, mai susţine că locatarii care doresc să se debranşeze trebuie să aibă acordul asociaţiei de proprietari şi că acest lucru va fi un