Modele Mazda care au schimbat industria auto
Bucureşti, 08 iulie 2010 – Lansarea modelului R360, primul automobil Mazda, în 1960 a fost sincronizată perfect cu revigorarea economiilor Japoniei şi Germaniei. Producţia de maşini pentru pasagerii Mazda avea să rămână restrânsă pentru încă aproximativ doi ani, în acest timp compania continuând să producă vehicule comerciale necesare boom-ului din construcţii. Acest lucru nu a reprezentat un dezavantaj pentru Mazda, din contră, a facilitat timpul necesar pentru proiectarea unor autovehicule bine gândite care să ofere mai mult decât se aşteptau oamenii. Multe dintre aceste modele au schimbat industria auto.
Revoluţie în anii `60 – Mazda 110S Cosmo Sport
Una dintre cele mai frumoase maşini sport construite vreodată, 110S Cosmo Sport avea un design obişnuit pentru vremea sa, caracterizat de capota lungă cu motor poziţionat frontal şi tracţiune spate, însă o revoluţie avea loc sub capotă, prin intermediul motorului cu două rotoare, primul de acest gen utilizat pe o maşină de serie. După modelul NSU Spider al cărui motor cu un singur rotor a fost un insucces mai devreme, inginerii Mazda au realizat ceea ce mulţi au considerat imposibil – au construit un motor rotativ pentru un autoturism, care să fie durabil şi fiabil, chiar şi atunci când era turat zilnic până la 7.000 de rotaţii/minut. Pentru a demonstra acest lucru, Mazda a înscris modelul Cosmo Sport în 1968 în competiţia Marathon de la Route, o cursă de anduranţă de 84 de ore la Nürburgring, în Germania, unde s-a clasat pe locul 4. Creat într-un deceniu al revoluţiilor tehnice, modelul avea să devină primul model iconic al Mazda. Cu un design atrăgător, plăcut de condus şi fiabil conform standardelor de la acel moment, Cosmo Sport a schimbat percepţia oamenilor despre motorul rotativ. Pachetul oferit urma să stea la baza tuturor modelelor M