Câştiguri distribuite după principiul "mici, dar multe", mize situate între 5 şi 10 lei pe fiecare jucător, fotbalul care atrage peste 80% din mizele celor care intră într-o casă de pariuri şi investiţii de zeci de mii de euro pentru a acoperi inclusiv oraşele cu 30.000 - 50.000 de locuitori. Aşa arată o piaţă a pariurilor sportive pe care românii lasă aproape 150 de milioane de euro anual, nivel similar cu bugetul alocat achiziţiei de tablete de ciocolată.
Piaţa de pariuri sportive a continuat să se extindă agresiv anul acesta, prin intrarea pe această piaţă a miliardarului Dinu Patriciu care a deschis primele 41 de cafenele-agenţii, 1x2 Bet Cafe Arena, dar şi prin deschiderea a zeci de spaţii noi de către principalii jucători de pe piaţa de profil, care urmăresc să-şi asigure o acoperiere cât mai bună.
Românii cheltuiesc circa 100-150 de milioane de euro pe pariuri sportive, o piaţă pe care operează o agenţie la 7.500 de locuitori, comparativ cu Croaţia, care are 2.000 de agenţii la o populaţie de patru ori mai mică, ce încasează din pariuri în jur de 500 de milioane de euro.
Pe piaţă activează circa 1.500 de case de pariuri private operate de 14 companii cu licenţă pentru acest tip de activitate, printre care cele mai mari sunt: Stanleybet, Casa Pariurilor (fosta agenţie de pariuri Astra), Public Bet, Sky şi GS Bet. La acestea se adaugă şi cele aproximativ 1.600 de agenţii Pariloto aflate în proprietatea Loteriei Române.
Doar în luna martie a acestui an s-au deschis cel puţin 40 de agenţii. Astfel, conform informaţiilor publicate în Monitorul Oficial, operatorul englez Sky Bets, care deţine circa 200 de agenţii proprii şi în franciză, a înfiinţat 13 agenţii, dintre care majoritatea deschise în Bucureşti şi Galaţi, în timp ce slovacii de la Public Bet, al doilea operator din piaţa de profil, cu o cotă de 18,5%, au anunţat înfiinţarea