Cele mai mari cinci reţele de magazine din România (Metro Cash &Carry, Carrefour, Kaufland, Real şi Selgros Cash&Carry), care controlează jumătate din comerţul modern, au avut anul trecut afaceri de 4,7 mld. euro, în scădere cu 5% faţă de valoarea din 2008 arată datele obţinute de ZF de la Registrul Comerţului.
Într-un an în care românii şi-au redus bugetele de consum, iar marile reţele au fost nevoite să vândă cât mai multe produse "la promoţii", marjele de profit ale marilor retaileri s-au erodat de la 3-5% în 2008, la 2-3% anul trecut. Cumulat, cele 108 magazine operate de primii patru jucători din comerţ care nu sunt pe pierdere au făcut un profit de 95 mil. euro sau 0,9 mil. euro pe unitate în 2009.
Cele mai mari cinci reţele de magazine din România (Metro Cash &Carry, Carrefour, Kaufland, Real şi Selgros Cash&Carry), care controlează jumătate din comerţul modern, au avut anul trecut afaceri de 4,7 mld. euro, în scădere cu 5% faţă de valoarea din 2008 arată datele obţinute de ZF de la Registrul Comerţului.
Într-un an în care românii şi-au redus bugetele de consum, iar marile reţele au fost nevoite să vândă cât mai multe produse "la promoţii", marjele de profit ale marilor retaileri s-au erodat de la 3-5% în 2008, la 2-3% anul trecut. Cumulat, cele 108 magazine operate de primii patru jucători din comerţ care nu sunt pe pierdere au făcut un profit de 95 mil. euro sau 0,9 mil. euro pe unitate în 2009.