Grupul francez Lafarge, cel mai mare producator de ciment de pe piata locala, mizeaza pentru 2010 pe o mentinere a cifrei de afaceri la nivelul din 2009, dupa ce anul trecut a inregistrat un declin al vanzarilor de 34%.
Francezii au reusit ca in al doilea trimestru sa compenseze o parte din scaderea vanzarilor din primele trei luni ale anului, datorata, in principal, iernii prelungite.
“In primele trei luni ale anului am vandut foarte putin ciment, din cauza conditiilor foarte grele din timpul iernii, insa vanzarile si-au revenit in al doilea trimestru. Speram ca in a doua jumatate a anului sa vindem mai mult, chiar daca semnele nu sunt incurajatoare pentru al doilea semestru, in contextul in care lipsesc proiectele noi de constructii”, a declarat, pentru Wall-Street, Philippe Questiaux, presedintele si directorul general al producatorului de ciment Lafarge Ciment (Romania), parte a grupului francez Lafarge.
Grupul a bugetat la inceputul anului o crestere de 0-5% in volum a vanzarilor aferente pietei locale, in conditiile in care afacerile au scazut anul trecut pana la circa 242 de milioane de euro.
Planurile francezilor au fost insa date peste cap de lunile dure de iarna, care au dus la blocarea constructiilor. Astfel, in primele trei luni ale anului, Lafarge Ciment inregistra un declin de 42,3% a vanzarilor de ciment, fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului financiar trimestrial al grupului.
Scaderea valorica a vanzarilor producatorului de ciment s-a cifrat insa 44,9%, procent similar cu cel inregistrat in primele trei luni ale anului trecut, in conditiile in care reducerea preturilor a fost de 2,6%.
“Avand in vedere ceea ce s-a intamplat la inceputul anului, nu se mai poate vorbi de o crestere a afacerilor, ci poate de o mentinere a businessului la nivelul de anul trecut. Totusi, exista inca destul de mult