Cati oameni trebuie sa fi auzit de tine ca sa te poti numi "celebru"? Unde incepe "notorietatea" in sens cantitativ? Ar fi interesant de aflat, dar nu stiu sa se fi facut studii de felul asta in viata off-line. In schimb, Google ne pune la dispozitie un instrument de masura foarte bun, cel putin pentru perceptia virtuala a persoanei: numarul de rezultate ale cautarii. In functie de acestea, se poate imagina o scara a notorietatii virtuale, scrie Iulian Comanescu pe blogul sau.
Metoda folosita e foarte simpla, un search pe Google.ro, cu ¬prenume nume¬, intre ghilimele (pentru ca motorul sa indexeze doar paginile in care cele doua se gasesc ca atare, si nu in locuri diferite din text. O folosesc atunci cand construiesc branduri personale, unde nu doar cantitatea de rezultate conteaza, ci si aspectul primelor pagini. Legat insa de ceea ce se gaseste pe internetul .ro/referitor la romani, rezultatele sunt cel mult de ordinul milioanelor. Daca in spatiul anglo-saxon exista celebritati globale ca Barack Obama sau Avril Lavigne, cu zeci de milioane de rezultate Google, la noi situatia ar fi asa:
1. CELEBRITATE = MILIOANE DE REZULTATE: In aceasta categorie sunt de pilda Mihai Eminescu, 2,02 milioane, si Traian Basescu, 3,26 milioane. Nu stiu exact cati romani sunt in aceasta categorie. Daca O-Zone, faimosi in toata lumea, au 1,82 milioane de rezultate, Nadia Comaneci sau Ilie Nastase sunt in domeniul sutelor de mii.
2. NOTORIETATE = SUTE DE MII DE REZULTATE: Aici incap majoriatea ¬vedetelor¬ si ¬personalitatilor¬ din viata publica. Sigur, si aici sunt distorsiuni, o Andreea Esca are doar 236 de mii de rezultate, in timp ce Mihaela Radulescu returneaza 558 de mii de rezultate. Ion Iliescu, posibil cunoscut mai multor romani decat Traian Basescu, are doar 738 de mii de rezultate.
3. VIZIBILITATE = ZECI DE MII DE REZULTATE: E locul