Producţia Automobile Dacia va ajunge la final de an la aproximativ 330.000 de unităţi, peste 90% din autovehiculele produse în uzina de la Mioveni urmând a lua calea exportului, potrivit lui Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia.
Dacia a înregistrat în primul semestru o creştere a vânzărilor pe piaţa locală, astfel că România a urcat pe locul doi în clasamentul pieţelor Dacia, după ce anul trecut s-a clasat pe locul al treilea, după Germania şi Franţa.
"Rezultatele României s-au ajustat în mai-iunie, pe fondul programului REMAT. Faţă de anul trecut, acum situaţia este mult mai echilibrată. Nu mai depindem numai de două-trei pieţe, ci avem rezultate uniforme la nivel european", spune Fabrice Cambolive.
Majorarea TVA de la 19% la 24% va duce la o scădere a vânzărilor de autovehicule cu 10-15.000 de unităţi, în opinia directorului comercial al mărcii, astfel că piaţa va fi de aproximativ 100.000 de autovehicule în acest an. Până la majorarea TVA, această valoare viza numai piaţa de autoturisme şi nu includea şi vehiculele comerciale.
Speranţa producătorilor şi importatorilor este legată de programul REMAT, care a adus în piaţă zeci de mii de vouchere care ar trebui folosite până în toamna acestui an.
"Un boom al pieţei va avea loc la nivelul lunilor septembrie-octombrie, înainte de finalul programului "Rabla", în condiţiile în care toţi cei ce vor avea vouchere vor încerca să le valorifice", spune Cambolive.
Lunile iulie şi august vor fi dificile în ceea ce priveşte vânzările auto în condiţiile în care impactul creşterii TVA va fi în primul rând unul psihologic şi va fi resimţit la nivelul tuturor categoriilor de produse. "Din punctul de vedere al vânzărilor de maşini, aprecierea TVA va fi compensată de prima de casare", a spus Fabrice Cambolive.
Susţinerea vânzărilor mărcii din a doua jumătate a