Spectaculos se dovedeşte a fi finalul de stagiune în Capitală. La Radio, în concerte succesive, Orchestra Naţională a beneficiat de întâlnirea cu doi dirijori de autentică statură europeană: Horia Andreescu şi Christian Badea
Realizată sub bagheta dirijorului Christian Badea, Simfonia a III-a, cu orgă, de Camille Saint-Saens demonstrează odată în plus că îşi merită gloria de creaţie moştenitoare a principiilor simfonismului beethovenian direcţionat în mediul parizian al sfârşitului de secol XIX. De această dată a dispus de monumentalitate, de grandoare, de fermă structurare, de pregnante reliefări teatral dramatice pe care Badea le luminează într-o manieră strălucită. Mai puţin captivantă se dovedeşte a fi la Badea incursiunea în zona romantismului rus; a făcut-o prezentând tot în compania O.N.R., Simfonia „Patetica" de Ceaikovski; avatarurile pătrunderilor psihologice, dramatismul întrebărilor fundamentale rămân în această versiune zone greu accesibile; celebrul vals conceput în cinci timpi, partea secundă a lucrării, a fost marcat de o concreteţe dezarmantă a mişcării. Nu se poate uita, cu decenii în urmă, la mijlocul anilor '60, în compania aceluiaşi ansamblu orchestral, dar sub bagheta lui Igor Markevich, părţile acestei simfonii defineau - aidoma unui ritual -etapele unei deveniri dramatice situate între visul oniric al fericirii neatinse şi o determinare quasi autobiografică, aceea a eroului covârşit de chinuitoare interogaţii lăuntrice, o realizare-reper pe care ne-o amintim cu anume religiozitate; nu se poate neglija nici versiunea realizată de Daniel Barenboim, cu Chicago Symphony Orchestra, în cadrul ediţiei din anul 1998 a Festivalului enescian!
Ultimul concert al stagiunii O.N.R. a fost în acelaşi timp ultimul pe care dirijorul Horia Andreescu l-a susţinut în calitate de dirijor-şef al Orchestrelor Radio, un moment încărcat