Experimentul pe care revista Observator cultural l-a lansat sub numele de „Formula 3 – Serile Observator cultural“ în luna aprilie a acestui an a ajuns la a patra ediţie. Pînă acum, în sala Casei de Cultură a studenţilor, s-au întîlnit cu publicul cititor Florin Şerban (regizorul filmului Eu cînd vreau să fluier, fluier), poetul Ioan Es. Pop, Ana Blandiana şi Bedros Horasangian (într-o dezbatere despre Jurnalul rusesc al Anei Politkovskaia), Gabriela Adameşteanu, Alexandru Muşina, regizorul Alexandru Solomon, Petru Cimpoeşu, pictorul Ilie Boca şi regizorul Marian Crişan. Pe 1 iulie, în acelaşi loc în care se desfăşurau întîlnirile Cenaclului de Luni, Serile Observator cultural au continuat cu cea de-a patra ediţie din acest an, o seară în care poezia a fost reprezentată consistent prin prezenţa poetelor Doina Ioanid şi Nora Iuga. Sala Casei de Cultură a studenţilor a fost îmbogăţită şi de fotografiile lui Ion Cucu, una dintre prezenţele inedite ale serii.
Poezia, dincolo de generaţiile literare Nu ştiu dacă am vorbit pînă acum despre însemnătatea lecturilor publice din poezie. Poate ar trebui să ne punem întrebarea „La ce bun aceste întîlniri cu autorii de literatură?“ sau, pentru a extinde discuţia, „La ce bun întîlnirea dintre autor şi public?“ Nu este mai bine ca unica relaţie dintre autor şi cititor să se realizeze prin intermediul operei? De ce trebuie ca autorul, „să apară în public“? Serile Observator cultural au fost şi o încercare de a răspunde la aceste întrebări. Prin întîlnirile cu scriitori, pictori, regizori, fotografi, am încercat să realizăm o comunicare reală între public şi autori. Cît priveşte răspunsul la întrebările de mai sus, fiecare va găsi propriile sale soluţii. Trebuie să îl amintesc pe Foucault care vorbea despre un mod caracteristic de existenţă, de circulaţie şi de funcţionare a autorului în interiorul societăţii: „Dacă ar fi