Ţiriac Leasing, companie care înainte de criză se număra printre primele zece de pe piaţa de profil, a reluat colaborarea cu dealerii auto din afara grupului Ţiriac, după ce timp de un an aceasta a fost întreruptă.
Parteneriatele cu dealeri auto pentru finanţarea clienţilor acestora reprezintă cea mai importantă sursă de afaceri pentru companiile de leasing.
"Practic, activitatea de finanţare a Ţiriac Leasing nu a fost întreruptă niciodată. Diferenţa a constat în faptul că, în ultimul an, finanţarea a fost susţinută doar din fonduri proprii, adresându-se exclusiv dealerilor din grup. Începând cu 15 iunie, odată cu renegocierea şi agrearea condiţiilor pentru noile linii de credit, finanţarea a fost reluată pentru toţi dealerii autorizaţi", a declarat Mircea Dihel, directorul general al Ţiriac Leasing.
Compania nu şi-a publicat rezultatele financiare în ultimul an. Piaţa de leasing a înregistrat o scădere dramatică, de peste 70% în 2009, coborând la nivelul de 1,3 mld. euro, faţă de 4,8 mld. euro în anul anterior, din cauza prăbuşirii vânzării de maşini. În primul trimestru din acest an piaţa de leasing şi-a continuat scăderea, înregistrând un minus de 32%. Tot mai mulţi manageri consideră că piaţa de leasing va ajunge anul acesta sub nivelul din 2009.
"2009 a fost un an de reaşezare a businessului pe noile coordonate de piaţă, dictate de situaţia macro-economică sensibilă pe care o traversăm cu toţii. Activitatea principală s-a axat pe recuperarea creanţelor şi revânzarea maşinilor recuperate, portofoliul actual fiind acum stabil. Nu este uşor să activezi în leasing în această perioadă. Trebuie să găseşti echilibrul perfect între nevoile tale, ca şi companie, şi nevoile clientului care se confruntă cu incapacitatea de a-şi mai susţine ratele", explică Dihel, care a preluat conducerea Ţiriac Leasing în aprilie anul trecut, după ce a fost CEO al