În primele 6 luni ale anului 2010 au avut loc 80 accidente grave pe drumurile din judeţ, soldate cu 20 morţi şi 91 răniţi grav. Dacă în primele şase luni ale anului trecut au fost înregistrate opt decese, în aceeaşi perioadă din 2010, accidentele rutiere au făcut 20 de morţi. Cauzele: starea proastă a drumurilor, dar şi eliminarea radarelor fixe.
În prima jumătate a acestui an, pe drumurile din judeţul Sălaj au avut loc 80 accidente grave, în urma cărora 20 de persoane şi-au pierdut viaţa (una la nouă zile – n.r.), iar alte 91 au fost rănite grav. Adică mai mult decât dublu decât în 2009. În prima jumătate a anului trecut, opt persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere.
Camerele ilegale erau eficiente
Potrivit celor declarate de Vasile Sabău, şeful Poliţiei Rutiere Sălaj, cauzele principale ale acestor tragedii sunt starea proastă a anumitor drumuri din Sălaj, dar şi eliminarea radarelor fixe. „Cert este că, din punctul de vedere al prevenirii accidentelor, aceste radare fixe au fost eficiente, şoferii fiind mai atenţi“, explică Sabău. Camerele video, montate de firma Codec Spat, au fost declarate ilegale la numai trei luni (ianuarie – martie 2009) după ce au fost amplasate în şase localităţi din Sălaj.
Buget doar pentru cârpeli
Poliţiştii sunt nemulţumiţi şi de administratorii drumurilor, care nu apleacă urechea la sugestiile oamenilor în uniformă. „Am cerut de foarte multe ori să se repare anumite tronsoane ale drumurilor naţionale sau judeţene, să fie amenajate benzi de preselecţie ori sensuri giratorii, ori semnalizarea, unde este cazul, să fie corespunzătoare. Dar n-am fost ascultaţi tot timpul“, mai spune comisarul şef.
De cealaltă parte, Mircea Crişan, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Sălaj, afirmă că solicitările poliţiştilor sunt pertinente, dar că nu există fonduri. „Bugetul nostru este unul destul de redus. De