Marian Covache, un brăilean cu experienţă în pilotarea avioanelor Antonov 2, fost prieten şi coleg de armă cu Nicolae Jianu, spune că, în anchetarea tragediei de la Tuzla, nimeni nu a luat în calcul curentul de forfecare.
Profund afecat de decesul prietenului şi colegului de arme, comandorul Nicolae Jianu, comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu", brăileanul Marian Covache, ridică un aspect neluat în calcul în elucidarea tragediei.
Inexplicabil
Fost pilot în Aviaţia Română, având la activ ore de zbor cu elicoptere IAR 316 Alouette şi Kamov Ka 23 dar şi cu Antonov AN 2, Marian Covache, lansează ideea că aparatul ar fi putut fi destabilizat de apariţia bruscă a unui curent de forfecare.
„Sunt curenţi de aer rece care vin cu rapiditate în zone puternic încălzite. Mă gândesc că ar fi fost posibil ca un curent de aer rece să fi urcat dinspre Marea Neagră şi să fi împins brusc aerul cald căruia i-a luat locul, ducând astfel la naşterea unui curent de forfecare. Din păcate, nu am auzit până acum ca cineva să fi prevăzut apariţia acestui fenomen", ne-a declarat Marian Covache, fostul pilot, devenit uterior jurnalist.
Comandantul de la Boboc lasă moştenire grea urmaşilor. Tocmai plănuise amenajarea unui terminal civil lângă aerodromul militar.
UPDATE Militarul brăilean mort la Tuzla, condus spre Cimitirul Eroilor de marinari (GALERIE FOTO)
Secretomanie în cazul militarului brăilean decedat la Tuzla, care va fi condus, astăzi, pe ultimul drum
Experienţă
Deşi în general este acreditată ideea că un curent de forfecare poate destabiliza doar un avion din categoria aparatelor ultra uşoare, Marian Covache spune că a trăit pe pielea sa o astfel de întâlnire.
„În 1992 am avut ocazia să mă întâlnesc cu un astfel de fenomen. Efectuam lucrări specifice pentru agricultu