Am publicat recent în revista Cultura un interviu cu un clarvăzător pe care nu îl găsiţi la mica publicitate. Vă recomand nu doar interviul, ci şi blogul revistei Cultura, cel mai bun din ţară, în opinia mea.
Sebastian Big, pe care îl găsiţi pe dertourister.eu, este unul dintre cei mai buni clarvăzători sintactici pe care îi cunosc, o meserie de viitor în timpuri de criză nu atât economică, cât conceptuală. Profeţii semantice de orice natură, socială, psihologică, literară etc., au încercat mulţi oameni în trecut, rezultatele fiind dezamăgitoare, iar direcţiile de urmat neclare, în ciuda eforturilor asidue de a le urma. Sebastian Big, artist vizual, dar de formaţie filozofică şi cu traduceri din Virilio, Baudrillard, Derrida & Stiegler, caută să îşi valorifice talentul pe piaţa românească media şi artistică, însă metodele sale clarvăzătoare sunt puse, deocamdată, la îndoială de un sistem cantonat în factualitatea imediată. Curatorul independent Ştefan Tiron descrie abilităţile clarvăzătoare în domeniul artistic ale lui Sebastian Big astfel: „În genere, îţi e teamă să priveşti în trecut, de frică să nu vezi ideea sau lucrarea ta deja făcută de cineva. Dar cu ajutorul lui Sebastian Big poţi recăpăta o nouă siguranţă, poţi privi în viitor şi poţi să zici, uite ce o să ajung să fac, uite ce voi ajunge să pictez, uite unde o să expun şi atunci poţi să te pregăteşti, poţi să te antrenezi pentru acel moment inevitabil”. Şocul întâlnirii cu Big s-a produs pe când construia, alături de alte persoane în luna februarie a acestui an, un cort-saună, în curtea unei foste fabrici de pensule, transformată în spaţiu expoziţional, la un festival de artă contemporană virtuală şi tribală. În sauna stropită cu bere, în mirosul puternic al aburilor de hamei, am povestit despre intoxicaţia şi hiperproducţia de sens din lumea contemporană, intoxicaţie la care face referire