Analiza este realizată de Dragoş Cerbu, de la departamentul Research al companiei new media F5 Webcorp, din cadrului trustului Realitatea-Caţavencu.
După ce, în aprilie, DoubleClick [Google] Ad Planner afişase trafic egal din România pentru cele mai populare două reţele sociale (3,8 milioane vizitatori unici – cookies), în mai, Facebook pare a se fi distanţat net, ajungând la 4,2 milioane unici (cookies), în timp ce hi5 a scăzut la 3,5 milioane.
O diferenţă semnificativă se observă nu doar în trafic, ci şi în cazul audienţei calculate de DoubleClick Adplanner: Facebook ar fi avut 3,2 milioane vizitatori unici (useri), iar hi5 – 2,6 milioane.
Hi5 este însă lider absolut în clasamentul paginilor vizualizate, în estimarea Dobleclick – 1,1 miliarde (aproape 22% din afişările cumulate ale primelor 250 site-uri listate în AdPlanner), Facebook adunând în mai "doar" 800 milioane de afişări.
Surpriza vine, însă, la o analiză mai atentă a datelor: este, într-adevar, Facebook reţeaua "premium" sau e în pericol de "haifaivizare"?
Aflaţi mai multe de pe blogul lui Dragoş Stanca.