Cu toate ca in ultimii doi ani eficienta angajatilor a devenit un element esential pentru companii, iar tot mai multe firme au ales sa monitorizeze calculatoarele salariatilor, exista foarte putine date despre valoarea pietei de software pentru monitorizarea personalului. Insa sunt si jucatori in domeniu care afirma ca in 2010 sumele cheltuite pentru astfel de programe de control ar putea ajunge la circa 1 milion de euro.
Ovidiu Constantin, directorul general al RnD Software, producatorul programului Livigent prin care se pot monitoriza si filtra site-urile accesate de angajati, estima anul trecut ca piata de profil va ajunge in 2009 la in jur de 2 milioane de euro, iar anul acesta ar putea creste chiar la 5 milioane de euro.
Insa, desi numarul de companii care folosesc astfel de solutii a crescut, taierile de bugete care au dus la scaderea preturilor in domeniu l-au determinat pe manager sa estimeze ca pana la finalul anului valoarea solutiilor vandute va fi in jurul a un milion de euro.
In general, sumele investite de o companie variaza de la cateva zeci pana la cateva mii de euro, o companie cu 200-300 de angajati cheltuind aproximativ 5.000 de euro pe an pentru monitorizarea angajatilor.
”Este un segment destul de blocat, iar companiile nu mai investesc pentru ca nu mai au bugete. De aceea, noi ne orientam mai ales catre Statele Unite, unde astfel de produse se folosesc de cel putin cinci ani, iar deschiderea este mult mai mare", explica Ovidiu Constantin, adaugand ca piata americana de astfel de solutii era evaluata anul trecut la circa 350 de milioane de dolari.
Daca in SUA managerul spera sa creasca de la vanzari de sub un million de euro in primul semestru al acestui an la 250 de milioane de dolari in 2013, pentru piata din Romania preconizeaza ca pana la finalul anului solutiile Livigent vor ajunge la circa 10% din totalul van