Revista americană Time face primii paşi pentru limitarea continuţului gratuit online, alăturându-se astfel unor alte publicaţii care au cerut bani cititorilor pentru articolele de pe site-ul lor, relatează The New York Times.
Începând cu această săptămână, Time a înlocuit articolele de pe site cu variante prescurtate ale acestora şi rezumate, cu intenţia de a-i face pe cititori să meargă să cumpere revista.
Richard Stengel, editor al revistei, susţine că experimentul va continua, iar în funcţie de rezultatul acestuia se vor lua deciziile legate de conţinutul web. "Vom vedea ce va merge şi ce nu va merge. Ne vom adapta şi schimba", a declarat el pentru The New York Times, adăugând că prin această decizie se doreşte să se "tragă o linie" între ceea ce este oferit gratis şi ce nu.
Prin "micşorarea" conţinutului de pe site, Time se apropie de ceea ce multe reviste din Statele Unite ale Americii nu au îndrăznit încă să facă, mai scrie cotidianul american. Cu toate acestea, este încă neclar dacă această mişcare îi va face pe cititori să meargă să cumpere revista din magazine. Potrivit deciziilor luate, la două săptămâni de la lansare, conţinutul acesteia va putea fi accesat în totalitate de către cititori.
Reprezentanţii revistei se aşteaptă însă ca decizia să afecteze foarte puţin traficul de pe site, având în vedere că 90% din utilizatorii online citesc numai articolele care apar doar pe site.
Edward K. Moman, analist la compania de consultanţă Deloitte, susţine că mai multe publicaţii vor adopta măsuri similare.
"Sincer, mă mir că a luat atât de mult. Toţi vor să sară în piscină, dar niciunul nu vrea să fie primul", a declarat Moran.
Încă de la începutul crizei sau mai devreme, publicaţiile au luat măsuri pentru a-şi creşte veniturile.
Spre exemplu, din primăvara acestui an cotidianul britanic Financial Times nu a ma