Pe timp de criză, românii nu îşi mai permit prea multe. Zilnic, însă, sunt tentaţi de afişele magazinelor de haine cu preţ unic de 12 sau 25 de lei. Din Pantelimon până în Militari, dar şi în centrul Capitalei găseşti la fiecare colţ de stradă magazine care vând haine ieftine. Criza afectează pe toată lumea, iar cumpăratorii sunt de toate vârstele şi de toate categoriile sociale. Un reportaj RFI România.
Pe timp de criză, românii nu îşi mai permit prea multe. Zilnic, însă, sunt tentaţi de afişele magazinelor de haine cu preţ unic de 12 sau 25 de lei. Din Pantelimon până în Militari, dar şi în centrul Capitalei găseşti la fiecare colţ de stradă magazine care vând haine ieftine. Criza afectează pe toată lumea, iar cumpăratorii sunt de toate vârstele şi de toate categoriile sociale. Un reportaj RFI România, realizat de Liliana Simionescu.
Dacă centrele marilor capitale europene sunt pline de magazine cu haine ale marilor designeri, iar noile tendinţele în modă îşi spun acolo primele cuvântul, în Bucureşti, la doi paşi de Piaţa Unirii sunt înşirate cinci, şase magazine de haine, fără nume, cu manechine care stau în vitrine, îmbrăcate şi aranjate cât mai la modă. Sunt peste tot. Poate le-aţi văzut trecând prin cartier.
La o plimbare pe jos, de la Universitate până la Piaţa Unirii, observi că magazinele de firmă au fost înlocuite de magazine cu preţ unic, care sunt mai tot timpul pline. Sunt mici buticuri, înghesuite, fără firmă, care au un afiş mare, pe care scrie doar preţul : totul la 12 lei sau haine de la 25 de lei la 50 de lei.
În astfel de magazine găseşti mai tot ce vrei, de la lenjerie întimă din dantelă sau nylon, la curele de lac, genţi de vinilin colorate, pantofi, haine pentru copii, perne şi ceasuri cu imitaţie de pietre preţioase. Mai toate, made in China.
Hainele sunt aranjate pe umeraşe, în rafturi şi în coşuri. Oamenii dau bu