Clienţii CEZ nu pot nici să-şi rezilieze contractele de furnizare a energiei electrice şi nici să-şi achite la zi consumul, din cauză că este blocată emiterea facturilor de energie ale companiei. În acelaşi timp, CEZ comunică faptul că a fost suspendat procesul de emitere a facturilor, pentru că nu-şi actualizase cota de TVA de la 19 la 24%.
Timp de două săptămâni, CEZ nu a putut emite nici o factură clienţilor, din cauză că firma nu a modificat cota de TVA majorată de guvernanţi de la 1 iulie. O craioveancă a reclamat pe reporter@gds.ro că nu poate încheia cu CEZ un contract de furnizare a energiei electrice pentru un imobil pe care ea l-a achiziţionat, pentru că fostul proprietar nu are cum să-şi achite „la zi“ datoriile. Simona Şerban, din Craiova, a precizat că furnizorul de electricitate a motivat că nu poate încasa datoriile fostului proprietar, din cauză că CEZ nu a modificat facturile, pentru a introduce TVA de 24%, în loc de 19% cât era până la începutul lunii iulie. Femeia a spus că „pentru a achita datoriile trebuie să ţi se emită o factură finală, factură finală care astăzi, 8.07.2010, la opt zile după modificarea cotei de TVA, nu poate fi emisă pentru că cei de la CEZ Vânzare nu au actualizat cota de TVA şi mi-au spus să vin după 15 iulie, că probabil până atunci se actualizează baza de date“.
Este posibil ca mai mulţi clienţi ai companiei să primească facturile cu întârziere, furnizorul de electricitate anunţând că abia săptămâna viitoare se vor emite documentele de plată. Toţi cei care au încercat să rezilieze, de la 1 iulie încoace, contractele avute cu CEZ au păţit la fel ca Simona Şerban, adică s-au lovit de refuzul CEZ de a le emite facturile şi, evident, de a le încasa banii.
CEZ recunoaşte disfuncţionalitatea
Compania CEZ Vânzare recunoaşte disfuncţionalitatea din sistem. Este posibil ca de luni să poată fi