După ce au făcut economii lună de lună pentru un concediu de vis mulţi braşoveni s-au ales cu unul de coşmar. De la mucegai pe pereţi, până la camere single în loc de duble, mulţi braşoveni au avut deja parte de surprize neplăcute în vacanţă.
Aproximativ 20 de braşoveni au depus reclamaţii la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului (CPC) din Braşov, după ce vacanţele lor de vis s-au dovedit a fi cu totul altceva decât ce contractaseră. Majoritatea celor care au avut parte de o vacanţă de coşmar au apelat la Agenţii de Turism găsite pe Internet.
„Contractele încheiate online sunt cele mai problematice. Banii se cer înainte de a se trimite contractul şi chiar dacă ofertele de pe site-urile firmelor îţi iau ochii, nu regăseşti aceleaşi servicii şi în contractul care vine ulterior. Mulţi au şi anulat plecările pentru că ceea ce apărea pe site nu se regăsea şi în contract", avertizează Ionel Spătaru, şeful CPC Braşov.
Ofertele trebuie menţionate în contract
Cei care vor să plece în vacanţă printr-o agenţie de turism, este de preferat să aleagă una locală, la care să meargă personal să discute ofertele. De asemenea, trebuie să ceară în scris toate informaţiile legate de data şi ora plecării, mijlocul de transport, localitatea de destinaţie, ruta parcursă, clasificarea locului de cazare, masa oferită, asigurări de sănătate necesare. Pe lângă acestea unele firme mai oferă servicii în plus, care trebuie menţionate tot în scris.
„Sesizările ajunse la noi sunt din cele mai diverse. De exemplu, o familie a plecat la Paris, unde ar fi trebuit cazată într-o cameră pentru doi adulţi şi un copil. Acolo au constatat că era o cameră pentru un adult şi un copil. Altă familie avea asigurată prin contract intrarea nelimitată la un parc de distracţii, dar la faţa locului au constatat că nu aveau asigurată nici măcar o intrare. Alţii au fost cazaţi la hote