Afaceristul care a vândut majoritatea vuvuzelelor ce au invadat fonic atmosfera de la Campionatul Mondial spune că trompeta din plastic e un simbol al bucuriei sud-africanilor. Sursa: Reuters
După cum vorbeşte Neil van Schalkwyk, afaceristul sud-african responsabil pentru zgomotul infernal făcut de vuvuzele pe stadioanele Campionatului Mondial, zici că şi-ar da şi viaţa pentru trompeta asta. E foarte serios în privinţa obiectului înjurat de milioane de telespectatori.
Neil e înarmat cu termeni tehnici, nu glumeşte, nu ironizează şi răspunde solemn la critici. E prezent, aproape săptămânal, la con ferinţe de presă şi dă replici, pe nerăsuflate, celor care încearcă să-l tragă la răspundere pentru ratări sau erori de arbitraj.
Neil zice că are de ce să-şi apere produsul: de când s-a lansat cu fabrica lui de produse din plastic în afacerea cu vuvuzele, a vândut de ajuns cât să se considere "un om aproape bogat". În plus, de ceva vreme, simte în ceafă respiraţia milioanelor de chinezi care n-au pierdut vremea şi au început să fabrice vuvuzelele lor.
Unele despre care Neil, cu un dezgust ce frizează comedia, spune că-s mai ieftine, mai proaste şi chiar periculoase. Totul e, până la urmă, doar o mică parte a frescei businessului imens pe care îl reprezintă - dincolo de spectacol - Mondialul. "Trebuie doar să vă obişnuiţi cu zgomotul şi apoi totul e bine!", transmite, într-un interviu acordat EVZ, "stăpânul vuvuzelelor".
EVZ: De când a început Campionatul Mondial, sunteţi, probabil, printre cei mai înjuraţi oameni de pe planetă...
Neil van Schalkwyk: Uite ce e, cred că criticile sunt justificate doar dacă experimentezi live vuvuzela. Dacă mergi la stadion cu ea. În Africa de Sud, oamenii adoră produsul! Cred că la prima experienţă oamenilor nu le place, dar apoi, când se adună mai mulţi, n-are de ce să nu le p