Întreprinzătorii hunedoreni care fac bani din succesul altora spun că afacerea nu este lovită de criză. Cel e mai avantajoase francize locale sunt staţiile de alimentare cu combustibil şi punctele de desfacere a unor produse alimentare
Întreprinzătorii hunedoreni care au avut iniţiativa de a porni în afaceri în siajul unui brand de renume internaţional se felicită acum pentru acest lucru. Franciza, prin care oameni de afaceri locali pot vinde produse sub embleme de prestigiu s-a dovedit profitabilă pe orice vreme. Simerianul Romi Cărmăzan este cel mai vechi francizer din judeţul Hunedoara. În anul 1998 a cumpărat franciza OMV pentru o staţie de benzină. El spune că emblema francizorului îi aduce profit constant chiar şi pe timp de criză. „Afacerea nu a scăzut deloc în ultimii doi ani. Francizorul se ocupă de tot ce înseamnă promovarea afacerii, aprovizionare şi politică de preţ. Treaba mea este să administrez staţia, să respect standardele impuse de firma vector şi să încasez veniturile”, spune întreprinzătorul. Practic, brandul şi logo-ul consacrat al francizorului vinde combustibilul. Romi Cărmăzan spune că nu simte deloc criza la pompă.
Fireşte o atare afacere, cu atât depuţine dureri de cap, a avut un preţ. „Costul francizei este funcţie de amplasamentul staţiei, de mărimea acesteia. Cel care vrea să deschidă o astfel de benzinărie trebuie să prezinte o scrisoare bancară de garanţie a cărei valoare poate atinge o valoare maximă de 80.000 de euro. O valoare medie este de între 30.000 şi 40.000 de euro”, spune francizerul.
Nici Mariana P. , din Deva, care are o franciză Fornetti. “Investiţia iniţială a fost de 20.000 de euro şi condiţiile destul de grele: spaţiu într-o zonă cu trafic pietonal de minim 100 de persoane pe oră, vânzări de minim 20 de kilograme pe zi. Dar merge foarte bine şi acum mă bucur”, spune intreprinzătorul.
Aţi fi un bu