Cel mai puţin poluant motor pe benzină al momentului – după cum susţine producătorul său – are mai puţin de un litru şi pulsează din numai doi cilindri. Noul 0.9 Turbo TwinAir de la Fiat va fi disponibil mai întâi cu modelul citadin 500.
1 /.
Motorul 1.4 Turbo MultiAir produs de Fiat a câştigat, în urmă cu două săptămâni, distincţia de cel mai bun nou motor al anului. Grupul auto italian este pregătit să repete performanţa în 2011, la ediţia viitoare a galei „Motorul Anului”.
Cum aşa? Foarte simplu. Fiat a prezentat şi se pregăteşte să lanseze cel mai puţin poluant motor pe benzină al momentului – unitatea 0.9 Turbo TwinAir, care emite numai 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru atunci când pune în mişcare noul Cinquecento.
Fiat va începe comercializarea gamelor 500 şi 500c (convertible) echipate cu acest motor în luna septembrie. Ulterior, agregatul cu numai doi cilindri va urma să apară şi pe alte modele din portofoliul Fiat – cel mai probabil Panda şi Punto Evo.
Fiat Powertrain Technologies, divizia de specialitate din cadrul Grupului italian care a realizat acest motor de la zero, a înglobat mai multe tehnologii în micul 0.9 Turbo TwinAir: turbină miniaturală, sistem start-stop şi, mai ales, celebrul deja sistem MultiAir de management electro-hidraulic al valvelor.
Noul motor va fi oferit în trei versiuni, cu 65, 85 şi 105 cai-putere – prima, fără supraalimentare. Gama Fiat 500 va beneficia de reglajul de mijloc, cu 85 CP. În viitorul apropiat, micul 0.9 TwinAir va fi cuplat la un motor electric şi o cutie de viteze automată, pentru a realiza un sistem de propulsie hibridă.
Producătorul din Torino (capitala Piemontului a găzduit prezentarea dedicată reprezentanţilor mass-media) suţine că noul motor este mai mic cu 23% şi mai uşor cu zece procente decât un propulsor cu patru cilindri şi