Anul trecut ne aflam inca la inceputul crizei economice, iar efectele acestui fenomen nu se resimteau atat de puternic in sectorul de telecomunicatii. In prezent, adancirea recesiunii a atras dupa sine diferite probleme, la care se adauga si cresterea TVA cu 5 puncte procentuale. Despre cum afecteaza masurile de austeritate si problemele induse de criza economica sectorul telecom, afla dintr-un interviu cu Horia Hahaianu, directorul companiei de comunicatii de stat Teletrans.
Analistii vorbeau in 2009 de efectele unei crize economice si, totodata, se discuta despre o maturizare a pietei de telecomunicatii locala, despre o dinamica si o concurenta puternica, dar si despre iminente diminuari de preturi.
„In prezent, adancirea crizei economice a atras dupa sine si diferite probleme, la care se adauga acum si cresterea TVA cu 5 puncte procentuale. Este evident ca toate aceste aspecte vor afecta evolutia acestui segment atat pe termen scurt, cat si lung. Companiile sunt intr-o lupta permanenta pentru cota de piata si mentinerea sau cresterea veniturilor, inregistrarea unor rezultate pozitive depinzand de capacitatea fiecarui operator de a se reinventa si de a oferi solutii adaptate la cerintele pietei”, explica directorul general al Teletrans, Horia Hahaianu (foto).
Strategia companiei de telecomunicatii adoptata de la inceputul crizei a vizat alinierea preturilor la valorile pe care piata le-a impus. Teletrans a incercat, totodata, sa dezvolte noi linii de business. Referitor la impactul negativ generat de un TVA mai mare, Hahaianu spune ca firma pe care o conduce, lucrand exclusiv in segmentul business to business, nu este foarte afectata.
Pentru companii, afirma el, impactul nu este la fel de mare ca pentru consumatorii persoane fizice, care trebuie sa plateasca un TVA marit, fara a lua in considerare calcule de deductibilitate sau compensare,