Producătorul a încheiat un parteneriat cu Cadbury prin care a preluat licenţa pentru brandul Rom, lansând astfel pe piaţă a treia marcă locală de îngheţată din portofoliu, după Napoca şi Big Milk.
Rom este brandul numărul unu pe piaţa batoanelor de ciocolată din România după cota de piaţă în volum, potrivit datelor furnizate de reprezentanţii Cadbury.
Această mişcare va diminua preţul mediu al portofoliului de îngheţată al Unilever, în condiţiile în care, la nivelul pieţei, brandurile locale sunt de circa două ori mai ieftine decât cele internaţionale.
"Unilever a decis să încheie un parteneriat de licenţiere a brandului Rom cu Cadbury - proprietarul mărcii - pentru producţia, distribuţia şi promovarea îngheţatei Rom. Acest parteneriat va continua şi după anul 2010", a declarat Daniel Bărbulescu, Category Manager Ice Cream, Savoury & Tea în cadrul Unilever South Central Europe.
Reeditează modelul Milka, însă pe un brand local
"Regăsirea unui brand de ciocolată în alte categorii de dulciuri, mai ales îngheţată, este un model testat pe pieţele din afară", a declarat Ruxandra Stănuică, managerul de marketing al Cadbury România, care adaugă că şansele de reuşită ale unui astfel de proiect cresc cu cât marca este mai puternică.
Un astfel de parteneriat a fost încheiat în urmă cu câţiva ani între Kraft Foods şi producătorul bulgar de îngheţată Darko, pentru licenţierea brandului Milka.
Anul trecut, Darko a început distribuţia acestei îngheţate în România, piaţă pe care Milka este lider pe segmentul tabletelor de ciocolată, după cota în valoare. Până acum însă, brandul deţinut de Kraft nu a ajuns la o cotă semnificativă pe piaţa locală a îngheţatei, creşterea acestuia fiind limitată probabil de poziţionarea pe segmentul superior de preţ. "Îngheţata Rom este produsă la fabrica Friesland din Cluj, unde producem gama îngheţatelor