Un autor de articole de nisa, un american se plangea mai deunazi ca desi a scris toata viata lui, a ajuns la concluzia ca 90% dintre articolele semnate de el nu contin mare lucru, nu transmit un continut prea profund. Ca, a scris mult, despre mai nimic.
Era frustrat. Reusise ca prin articolele sale sa vanda altor oameni o multime de lucruri, dar nu s-a putut convinge pe el insusi ca a reusit sa creeze continut de calitate. Lucra, cum poate v-ati imaginat deja, in marketing.
Iata cum ar arata “regulile de aur ale artei de a scrie despre nimic”:
1. fii cat se poate de vag - punem pariu ca nu ti-ai dori sa-ti traduca nimeni din meniul unui restaurant sensul specialitatii: “momite cu mamaliguta”, inainte de a fi terminat de mancat!
2. exprima-te cat mai colorat – sigur vei starni imaginatia tuturor si vor fi mai putin atenti la ceea ce de fapt ai vrea sa spui, dar oricum nu-ti iese;
3. compune texte in care, in punctele-cheie sa poti pune orice situatie, orice personaj, orice loc;
4. fa pe specialistul exprimand clisee, dar exprima-le intr-o maniera care sa para “profi”;
5. vorbeste mult, foloseste multe subantelesuri, dar nu exprima nimic clar;
6. vorbeste intotdeauna si despre bani – sigur o sa te asculte toata lumea; foamea de bani a fost si va fi mereu slabiciunea oricarui om;
7. citeaza pe cineva faimos, un VIP - cu cat e mai stralucitor nisipul, cu atat cititorul va fi mai convins ca a primit mult, chiar daca ramane cu mintea si pumnii goi la final.
Tragic mi se pare ca aceste reguli sunt indelung uzate si abuzate in Romania. Si-am incalecat pe-o sea si v-am spus povestea asa!
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
Un autor de articole de nisa, un american se plangea mai deunazi ca desi a scris toata viata lui, a ajuns la concluzia ca 90% dintre a