In a doua jumatate a anului principalele emotii ale asiguratorilor vor proveni din sectorul RCA, tot mai greu de controlat din punctul de vedere al profitabilitatii, dar si din teama potentialilor clienti de a investi si a face achizitii importante, a declarat Adrian Marin, director executiv asigurari generale Generali, in cadrul unui interviu acordat Wall-Street.
Dupa un prim semestru caracterizat de scaderea vanzarilor noi din piata auto si atingerea maturitatii contractelor de leasing pentru care clienti nu mai reinnoiesc politele casco, Adrian Marin (foto) crede ca in a doua parte a anului lucrurile vor fi cel putin la fel de grele in piata asigurarilor auto. Mai ales in conditiile cresterii TVA, a masurilor de austeritate si a recesiunii despre care managerul crede ca a fost constientizata prea putin in parametrii corecti.
“Pe non-viata suntem in 2010 cam la acelasi nivel cu primele 6 luni din anul trecut, cresterea este aproape de zero, dar intr-adevar isi face efectul din plin piata auto, care a fost compensata oarecum de avansul preturilor pe segmentul RCA., dar care nu au putut acoperi in totalitate chetuielile cu daunele si scaderea numarului de polite noi vandute”, a declarat Marin.
Pe de alta parte, contractele de leasing incheiate de romani in urma cu cativa ani incep sa ajunga la maturitate in acelasi timp cu politele de asigurare care le erau atasate.
“Politele atasate ajung la maturizare odata cu contractul de leasing, iar multe contracte se inchid pentru ca oamenii nu mai au bani sa plateasca ratele, predau masina si politele nu isi mai au nici ele efectul. Prea putini clienti isi reinnoiesc politele pentru urmatoarea perioada, de unde si scaderea puternica de pe segemntul auto (casco)”, a mai explicat Marin.
Numai la nivelul anului trecut, scaderea afacerilor pe segmentul casco a fost de circa 26%, potrivit datelor Co