Pentru cele mai uzuale modele de ARO, cu motorizari autohtone, folosite la muncile agricole, impozitele variaza intre 1.872 si 4.640 de lei. Sume care, de multe ori, depasesc chiar valoarea masinii respective. Practic, majorarea impozitelor ii trimite pe micii fermieri inapoi la cal si caruta.
Dublarea impozitelor la masinile cu motoare mai mari de doi litri a avut in vedere, potrivit prim-ministrului Emil Boc, impozitarea suplimentara a luxului. Numai ca aceasta masura afecteaza nu doar buzunarele celor care-si permit jeep-uri ori limuzine, intr-adevar, de lux, si pentru care un impozit anual de peste 1.000 de lei nu reprezinta o povara din punct de vedere financiar.
Mult mai sever afectati de majorarea acestor impozite sunt romanii posesori de masini ARO. Practic, noile impozite nu fac nicio diferenta intre micul fermier, detinator al unui ARO vechi, pe care-l foloseste la muncile campului, si proprietarul unui jeep de lux, in valoare de multe zeci de mii de euro.
Potrivit noilor tarife, proprietarul unui ARO cu motor fabricat la Brasov, cu cilindree de peste trei litri (acestea sunt cele mai raspandite la noi in tara) are de platit anual un impozit de 4.640 de lei. Cei care detin un ARO cu motoare produse la Campulung Muscel au de platit 1.872 de lei. Sunt valori care, in multe cazuri, depasesc insasi valoarea masinii respective. Culmea, impozitele sunt mult mai mici pentru acele modele de ARO dotate cu motoare straine (Toyota sau Andoria), in cazul carora s-ar putea vorbi de un oarecare lux.
Astfel, pentru un ARO cu motor pe benzina de doi litri, produs de Toyota, se plateste un impozit de doar 180 de lei, iar pentru cele dotate cu motoare Andoria sau Toyota diesel (in jur de 2,4 litri capacitate cilindrica) se plateste un impozit anual de 936 de lei.
"Cu ce ma mai ajut la munca, daca vand ARO-ul?"