72% din specialiştii în comunicare sunt de părere că, în perioada crizei, comunicarea a avut un rol tot mai important în organizaţia lor
În perioada crizei economice, comunicarea a jucat un rol important în majoritatea companiilor, potrivit studiului "European Communication Monitor" privind tendinţele în managementul comunicării şi analizează impacturile crizei globale asupra departamentelor de comunicare şi a agenţiilor. Astfel, 72% dintre participanţii la studiu au declarat că, în timpul crizei, comunicarea a avut un rol tot mai important în organizaţia lor. Cu toate acestea, numai 22% au reuşit să îşi consolideze resursele în comparaţie cu alte departamente, în timp ce 37% au pierdut mai mult decât media. "Studiul demonstrează faptul că stabilirea unei legături clare între activităţile de comunicare şi facilitarea proceselor de afaceri - în locul axării pe consolidarea imaginii şi a reputaţiei - are un impact pozitiv asupra planificării bugetelor", potrivit unui comunicat de presă al Grayling, unul dintre cei doi sponsori ai "European Communication Monitor".
Specialiştii în comunicaţii sunt mulţumiţi de locul lor de muncă
De asemenea, raportul mai arată că, în general, specialiştii europeni în comunicare sunt mulţumiţi de situaţia locului lor de muncă (69%), deşi există o diferenţă considerabilă între regiuni. Cei mai mulţumiţi sunt est-europenii (75%), iar cel mai puţin mulţumiţi sunt cei din sud (57%). Deşi munca în domeniul relaţiilor publice este considerată interesantă deoarece presupune îndeplinirea unor sarcini variate şi este apreciată de superiori, siguranţa locului de muncă, salariile şi oportunităţile de carieră sunt limitate.
Conform studiului, comunicarea corporativă este considerată în continuare cel mai important domeniu al profesiei, urmată de comunicarea de brand. Comunicarea on-line, relaţiile cu presa