Ca orice modă TV, fenomenul piţipoancelor se va stinge. Îi va lua însă locul un „alt capriciu televiziv“, crede scriitorul Radu Paraschivescu.Campania „Viaţă de piţipoancă“ a ajuns la final. Cum a apărut, ce efect are şi spre ce se îndreaptă fenomenul?
Ramona Gabor, Daniela Crudu, Andreea Mantea, Adelina Vârciu, Marina Dina, Sânziana Buruiană, Andreea Tonciu, Gina Pistol, Laurette, Simona Sensual sunt câteva dintre piţipoancele notorii. Au devenit subiecte de „ştiri" în tabloide - dar „ştirile" nu vizează subiecte de interes general, ci reînnoirea silicoanelor sau (încă) o aventură cu un fotbalist. Sunt atât de multe încât vorbim deja despre un fenomen. Televiziunile le-au plasat la rubricile meteo sau ca „asistente" la emisiuni de divertisment iar „Adevărul" le-a luat la „disecat".
Citiţi şi:
VIDEO Viaţă de Piţipoancă: Marina Dina, mai puţin celebră decât sânii ei
Laurette, mulatra cu aere de divă
Viaţă de piţipoancă: Daniela Crudu, „vecina“ de la televizor
Viaţă de piţipoancă/ Sânziana Buruiană, fata cu „HI-Q-ul foarte mare“
VIDEO Viaţă de piţipoancă / Andreea Tonciu, „pupăza“ de la meteo
Scriitorul şi analistul media Radu Paraschivescu pune „fenomenul invaziei piţi" pe micul ecran pe seama unei „involuţii anunţate": „Pe de o parte, avem de-a face cu o involuţie anunţată încă de când «dive» a devenit anagrama lui «vide». A existat o perioadă când orice posesoare de picioare lungi şi decolteu somptuos devenea automat divă în vocabularul tabloid. Cine le-a spus aşa nu pare să fi auzit de Garbo sau Callas". Pe de altă parte, Paraschivescu bănuieşte şi o „regie".
„Multe emisiuni de divertisment, cum generos le numiţi, se desfăşoară sub semnul persiflării. Am impresia că realizatorii lor mizează pe succesul prostiei. Le-o fi ajuns la urechi vorba lui Einstein: «Două lucruri sunt infinite, universul şi prostia