Plata şi distribuirea impozitului pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal s-a modificat din 14 mai, potrivit Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.104/2010. Astfel, impozitul pe vânzarea imobilelor va lua calea bugetului consolidat în raport de 50%, cealaltă jumătate urmând să meargă la bugetul local. Până acum, impozitul pe tranzacţiile imobiliare mergea la bugetul local.
Pentru aplicarea acestor prevederi notarii publici care calculează, reţin, declară şi virează acest tip de impozit au mai multe obligaţii. Astfel, în cazul impozitului reţinut, aferent operaţiunilor translative ale dreptului de proprietate încheiate până la data de 13 mai 2010, să vireze în continuare acest impozit în contul unic de venituri ale bugetului de stat 20.47.01.01 „Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic”. În cazul impozitului reţinut, aferent operaţiunilor translative ale dreptului de proprietate încheiate începând cu data de 14 mai 2010, să vireze acest impozit în contul de venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 „Veniturile bugetului de stat - impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal” deschis la unităţile Trezoreriei Statului în a căror rază sunt înregistrate fiscal birourile notarilor publici, codificat cu codul de identificare fiscală al birourilor notariale.
De asemenea, notarii trebuie să depună lunar, împreună cu Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (Formular 100), borderoul privind distribuirea către unităţile administrativ teritoriale, a sumelor reprezentând impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniu personal
Pentru obligaţiile de plată aferente operaţiunilor translative a dreptului de proprietate încheiate în perioada 14-31 mai 2010, borderoul