Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, companie controlată de omul de afaceri Michael Schmidt şi cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, cu afaceri de peste 100 mil. euro în 2009, spune că pe fondul creşterii TVA, românii se vor orienta din ce în ce mai mult către produse locale, decizie care va influenţa pozitiv economia României.
"Acum clientul român nu mai cumpără caşcaval franţuzesc, ci caşcaval românesc. Odată cu devalorizarea leului, produsele din import se scumpesc, iar clienţii vor fi obligaţi să cumpere produse mai ieftine, care de obicei sunt cele produse local. Este bine pentru economia locală şi sunt convins că această situaţie va ajuta economia locală şi va oferi noi oportunităţi de afaceri", a spus Wenzel Weber.
Majorarea TVA de la 19 la 24% de la începutul lunii iulie are în primul rând un efect psihologic în opinia directorului Automobile Bavaria. În acest caz, creşterea de 200-300 de euro a preţului unui Logan poate avea un impact mai ridicat decât majorarea cu 2.000-3.000 de euro a preţului unui BMW X5.
"În cazul BMW spre exemplu, clienţii sunt în general oameni de afaceri care pot deduce TVA-ul, dar clientul persoană fizică nu poate şi îl vede atunci când observă preţul pe factură. În cazul Automobile Bavaria, 50% din vânzări sunt în sistem leasing, aşa că această majorare este cumva ascunsă", a declarat Weber, care a subliniat că majorarea TVA va fi cel mai bine percepută în cazul produselor de zi cu zi, cartofi, lapte sau detergenţi.
În ceea ce priveşte Automobile Bavaria, compania are un buget similar cu cel de anul trecut, potrivit directorului general al companiei, dar care însă nu a precizat valoarea acestuia. Weber a ţinut să sublinieze însă că în continuare compania ia în calcul inclusiv posibilitatea de achiziţiona alte businessuri.
"La nivel european putem discuta de multe oportunit