OUG 54/2010 restricţionează numărul de firme care pot avea sediul într-un imobil. Dacă până acum, la o adresă puteau fi înmatriculate şi peste 10 firme, de la 1 iulie numărul societăţilor care figurează cu acelaşi sediu trebuie să nu depăşească numărul încăperilor existente în apartament
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 aduce câteva modificări în ceea ce priveşte numărul firmelor care pot avea sediul în acelaşi imobil. Irinel Păsculeţ, directorul Oficiului Judeţean al Registrului Comerţului Braşov, ne-a declarat că modificările nu sunt de substanţă, dar ele există.
Dacă acum puteau exista la acelaşi sediu social mai mult de zece firme, noua legislaţie modifică acest lucru în sensul în care „la acelaşi sediu vor putea funcţiona mai multe societăţi numai dacă imobilul prin structura lui şi suprafaţa sa utilă permite funcţionarea mai multor societăţi în încăperi diferite sau în spaţii distinct partajate”. Astfel, numărul societăţilor comerciale ce funcţionează într-un imobil „nu poate depăşi numărul de încăperi sau spaţii distincte obţinute prin partajare”.
Interpretarea anumitor jurişti este că fiecare încăpere identificată în Cartea de imobil poate fi sediu de firmă, ceea ce înseamnă că şi bucătăria, balconul sau chiar toaleta unui apartament se poate transforma în sediu de firmă.
Sediile se înregistrează întâi la Fisc, abia apoi la Registrul Comerţului
Printr-un ordin al şefului ANAF s-au adus modificări şi în procedura de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social.
Astfel, societăţile comerciale, la înmatriculare sau la schimbarea sediului social, au obligaţia să înregistreze documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţ