O altă prioritate a ministerului o reprezintă şi reglementarea activităţii de lobby prin crearea registrului grupurilor de interese
Reglementarea activităţii de lobby şi o nouă modificare a legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice se numără printre măsurile urgente care ar trebui adoptate pentru îmbunătăţirea mediului de afaceri, potrivit unei strategii guvernamentale anunţate de Ministerul Economiei. Strategia guvernamentală pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea mediului de afaceri a fost realizată de un consorţiu format din firmele de consultanţă Archidata, Eurecna (ambele din Italia) şi Euro In Consulting din România, în cadrul unui proiect derulat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA) cu fonduri europene. Valoarea totală a proiectului, fără TVA, este de 3 mil. lei, din care 2,58 mil. lei reprezintă fonduri europene nerambursabile.
Proiectul, lansat spre dezbatere publică, face în primă fază o trecere în revistă a situaţiei economiei româneşti, pe baza unor studii şi statistici realizate de diverse instituţii locale şi din străinătate, şi totodată a principalelor taxe şi impozite din România, inclusiv TVA, care deşi a fost majorată la 1 iulie la 24% în strategia prezentată vineri, nivelul indicat este cel vechi, de 19%.
Strategia are un buget de peste 40 mil. euro
Strategia are patru obiective care vor fi realizate prin implementarea a 18 măsuri, concretizate în 62 acţiuni guvernamentale, pentru aplicarea cărora este prevăzut un buget de 40,7 mil. euro, din care 27,85 mil. euro fonduri europene. Majoritatea sumelor vor fi alocate susţinerii creşterii economice prin investiţii şi facilitării accesului la sprijin pentru dezvoltarea afacerilor. "Stimularea mediului de afaceri nu înseamnă acordarea de facilităţi fiscale. Aceasta este o abordare care ne-a adus în situaţia actuală. Ajutorul pecuni