Comunicat de presă
MAE are o nouă identitate vizuală
Noua identitate vizuală a MAE a fost prezentată astăzi, 12 iulie 2010, de către ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, în cadrul conferinţei de presă privind bilanţul de etapă la şase luni de la preluarea mandatului ministerial.
Refacerea identităţii vizuale a MAE reprezintă o etapă necesară în procesul de modernizare a instituţiei. O identitate grafică modernă va permite MAE să se poziţioneze mai bine în spaţiul public intern şi extern, precum şi să reprezinte mai bine România la nivel internaţional. Aceasta în condiţiile în care promovarea obiectivelor de politică externă ale României are loc într-o societate comunicaţională, în care comunicarea publică joacă un rol tot mai important şi îmbracă cele mai diverse forme.
Procesul de elaborare şi de aprobare internă a noii identităţi grafice a MAE a început în a doua jumătate a anului 2008. Au fost parcurse mai multe etape de analiză şi de concepţie, având ca direcţie strategică crearea unei identităţi vizuale unitare, moderne, uşor recognoscibile şi, în acelaşi timp, care să asigure o continuitate cu elementele reprezentative ale MAE şi ale diplomaţiei române (deviza “Semper Fidelis Patriae”, simbolul acvilei). Conceperea identităţii vizuale a urmărit transmiterea atributelor de dinamism, modernitate, profesionalism.
A fost creat un manual de identitate vizuală, cu reguli clare de folosire, iar noua siglă va fi utilizată pe documentele interne şi externe, pe materialele promoţionale şi pe alte elemente vizuale, atât în centrală, cât şi la misiuni. Pe sediile misiunilor diplomatice şi pe clădirile MAE va fi utilizată în continuare stema României. O variantă sintetizată a manualului de identitate grafică este disponibilă pe site-ul MAE, la următorul http://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=44373&idlnk=2&cat=4.
G