Într-o casă mică, din centrul unui sat din comitatul Kent, locuieşte o respectabilă doamnă în vârstă de 76 de ani. Numele său este Rose Wylie, artista care lucrează în fiecare zi pe câte trei-patru pânze. În trecut, obişnuia să lucreze pe jos, dar după a treia operaţie de înlocuire a şoldului, trebuie să evite să stea chircită, pictând în picioare pânzele capsate de pereţii studioului ei, ce stau atârnate una lânga alta, din tavan în podea, scrie The Guardian.
Straturi peste straturi s-au adunat pe pânză, iar ca să le vezi pe cele inferioare trebuie să te apleci peste cele superioare şi să le ridici deasupra capului. Mai multe sunt adunate pe podea. Casa este burduşită cu pânze, pentru că arta lui Wylie nu se vinde din pricina...dimensiunilor. Proprietarii de galerii se roagă de ea să le trimită lucrări mai mici, dar rugăminţile lor sunt în van.
Wylie munceşte încontinuu, zi de zi, transformând imaginile obişnuite în lucrări presate, delicate şi de dimensiunea unor panouri publicitare. Capetele ies prin partea superioară a pânzei, iar picioarele prin cea inferioară. Pe pânza neprelucrată, vopseaua e abia schiţată sau în cantităţi mari, de forma unei picături. Acesta este minimalismul lui Rose Wylie: desenează un chip de 50 de ori, până când pare că nu a fost desenat niciodată. Dacă toate încercările eşuează, Wylie taie o nouă bucată de pânză şi o lipeşte peste cea veche, pentru a încerca încă o dată să perfecţioneze imaginea ce aparent e lipsită de artă.
În prezent, Muzeul Naţional al Femeilor din Artă de la Washington găzduieşte expoziţia "Women to Watch", ce propune publicului "artiste în creştere sau subreprezentate", şapte din Statele Unite şi una singură din Marea Britanie: Wylie, bătrâna de 76 de ani.
Pictura aleasă a fost "Lords and Ladies", inspirată de un articol citit de Wylie într-un ziar: "Şi la bine şi la rău, divorţul este totde