Grupul de comunicare Leo Burnett condus de Ştefan Iordache (43 de ani), unul dintre pionierii pieţei de publicitate, a rulat anul trecut afaceri de peste 262 mil. lei, în creştere cu 14% faţă de anul anterior.
În euro, afacerile companiei s-au menţinut la nivelul din 2008, respectiv la 62 mil. euro, ceea ce plasează grupul pe locul al patrulea pe piaţa comunicării într-un clasament realizat în funcţie de cifra de afaceri, după McCann WorldGroup România, care ocupă locul al treilea cu o cifră de afaceri de 64 mil. euro în 2009.
"Anul trecut am fost în poziţia firească (unii ar spune norocoasă) să creştem. Am crescut în cifra de afaceri şi în profitabilitate prin consolidarea mai multor branduri şi servicii pe care grupul nostru le oferă clienţilor noştri tradiţionali, dar am şi câştigat clienţi noi precum: Adevărul Holding (media), Groupama (creaţie), GE Money (media), Gusto (PR), Fiat (creaţie), Bergenbier (full service), Hochland (PR), Roşia Montană (full service), Zapp (interactive)", spune Ştefan Iordache, fondatorul şi directorul operaţional al grupului Leo Burnett. Din acţionariatul grupului face parte şi Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume.
În a doua parte a acestui an, şeful Leo Burnett se aşteaptă la o scădere a cifrei de afaceri a grupului. "Chiar dacă primele şase luni (ale acestui an- n. red.) au fost mai bune decât prima parte a anului precedent, ne aşteptăm la o contracţie marginală a cifrei de afaceri", afirmă Ioradache.
Agenţia din grup care a înregistrat cea mai importantă creştere din punct de vedere valoric a fost compania de media Starcom MediaVest Group, care a finalizat anul 2009 cu 170 mil. lei, faţă de 152 mil. lei, ceea ce înseamnă o creştere de 12% faţă de 2008.
Din grupul Leo Burnett fac parte agenţia de publicitate Leo Burnett & Target, compania de media Starcom MediaVest, ag