- Comentariu - nr. 591 / 13 Iulie, 2010 Ceea ce ramane, in acest an, dupa "potopul" din zonele afectate _ materialiceste vorbind _ este, inca, greu de evaluat. Inclusiv cate poduri si podete au mai ramas in Romania?! Si sunt (au fost) multe. Conform statisticilor, in administrarea Companiei Nationale a Drumurilor se afla (se aflau) 3.529 de poduri. Numai ca, din numarul total al acestora, doar 2.237 corespundeau cerintelor de siguranta. Mai mult: 63 la suta dintre acestea au durata de viata expirata. Ce-o fi acum? In mod normal _ spun specialistii _ un pod poate functiona maximum 50 de ani intre doua reparatii capitale. La noi, insa, 60% din poduri au durata de exploatare mai mare de 40 de ani, iar 10% au durata de serviciu peste 80 de ani! Intrebare: mai stau "in picioare", aceste poduri, dupa inundatii? Inca nimeni nu stie! Dar, asta nu-i tot: la nivel national exista 240 de poduri (daca au fost bine numarate!) ce stau sa cada (daca nu ar fi cazut!) in orice moment, poduri care au fost preluate de autoritatile locale si care prezinta pericol public. Conform specialistilor companiei, pentru ca in urmatorii opt-zece ani sa fie inlocuite toate podurile cu durata de exploatare mai mare de 60 de ani, ar fi necesara construirea in fiecare an a 25-30 de poduri noi. Or, aicea-i hiba! Nu sunt bani nici pentru poduri, nici pentru autostrazi si sosele modernizate! Adica, pentru ca sa ajungi (ca pieton, automobilist, transportator etc.) la poduri! Caci, vorba cuiva: chiar daca am avea poduri, ce ne facem fara sosele?! Poate ne raspunde (la Sfantu' asteapta!) Radu Berceanu! GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 591 / 13 Iulie, 2010 Ceea ce ramane, in acest an, dupa "potopul" din zonele afectate _ materialiceste vorbind _ este, inca, greu de evaluat. Inclusiv cate poduri si podete au mai ramas in Romania?! Si sunt (au fost) multe. Conform statisticilor, in administrarea Compani