Angela Gheorghiu, care a revenit pe scena de la Covent Garden după 16 ani în „La Traviata“, pune sub semnul întrebării divorţul de Roberto Alagna, afirmând că „dacă în profesie nu ar merge bine, am fi imposibili în familie“. Soprana, care dezvăluie culisele conflictului cu dirijorul Leonard Slatkin de la Metropolitan Opera, denunţă faptul că numele ei este folosit în scopuri publicitare.
Ce presupune această reîntoarcere? Cum aţi înţeles personajul, la maturitate, acum după 16 ani, după ce aţi fost atât de aplaudată în „La Traviata", dirijată de Sir Georg Solti în 1994?
„La Traviata" este un rol pe care nu l-am cântat decât cu ocazii speciale şi în producţii speciale. Prima dată a fost 1994 la Covent Garden, era prima oară atât pentru mine, cât şi pentru Sir Georg Solti şi Sir Richard Eyre. Toţi debutam.
Mai citiţi şi:
Soprana Angela Gheorghiu a primit titlul de artista anului
În cazul spectacolelor din această perioadă, la Covent Garden nu poate fi vorba despre o nouă ipostază, pentru că ultima Traviata pe care am făcut-o a fost acum 2-3 luni la Metropolitan Opera în regia lui Franco Zeffirelli.
Spectacolul din 1994, în care debutaţi la Covent Garden, a fost transmis în direct de BBC, pentru prima oară în istorie. Vă mai încearcă aceleaşi emoţii?
Momentul în care BBC a transmis pentru prima oară în istorie un spectacol de operă a reprezentat pentru mine o mare onoare. În acelaşi timp casa de discuri Decca a înregistrat şi filmat live pentru prima oară opera atât pentru un CD, cât şi pentru un DVD. Erau momente de mari responsabilităţi şi tensiuni. Cred că de atunci, din decembrie 1994, nu am mai scăpat niciodată de aceste stări.
Fiecare spectacol a devenit un examen pentru mine şi mai toate sunt înregistrate sau filmate. Maturitatea despre care vorbiţi nu ajută în a scăpa de emoţii, ci adaugă şi conştientizarea f