Episodul 1: Geneza
În cadrul spectacolelor în aer liber, genul de cascadorii motorizate “Rodeo auto” sunt apreciate de public. Ele consta în diferite acrobatii pe un vehicul în deplasare, în linie sau în zig-zag, cu priza cascadorului pe capota, pavilion, usi sau centura de siguranta. Este simulata o lupta între un pilot care struneste la volan zeci de cai putere si un pasager clandestin.
“Rodeo auto” provine din celebrul rodeo nord-american, în care cowboy si vaqueros se iau la întrecere în diferite probe de îndemânare, contra cronometru, cu tauri, cai naravasi si vitei.
Una din pozitiile cele mai des prezentate în “Rodeo auto” este cea cu priza laterala de centura de siguranta cu ambele mâini, cascadorul fiind cu spatele la sensul de deplasare.
În poza este exemplificata pozitia descrisa mai sus, realizata de Dublu X la Zilele Sfântu Gheorghe, pe vremea când era coordonator al Grupului de Sport Extrem IMPACT 9, cu un pilot si masina pusa la dispozitie de Sands Advertising.
În functie de traseu, viteza de deplasare variaza între 50 si 70 km/h. Deoarece am apreciat ca pot rezista si la 100 de km/h, tinându-ma cu o singura mâna, am început pregatirile organizatorice si antrenamentele pentru stabilirea unui record national de cascadorie. Si pentru ca mi se parea prea simplu, am adaugat un element de dificultate fizica si psihologica: tinerea picioarelor în aer, descult. În acest fel, constatarea corectitudinii executiei devine simpla, integritatea picioarelor fiind o proba evidenta ca nu s-a trisat.
La început am atins viteza de 110 km/h, acum ma pregatesc pentru 201 km/h, tentativa care va fi realizata pe pista Aeroportului International din Satu Mare.
Episodul 1: Geneza
În cadrul spectacolelor în aer liber, genul de cascadorii motorizate “Rodeo auto” sunt apreciate de public. Ele consta în diferite acrobatii pe un v