Copii. Rotofei. Pufoşi. Obezi. Un fenomen ce ia proporţiile unei veritabile epidemii. De regulă, vina cade pe unele alimente, pe modul cum sunt ele consumate, adică pe un stil de viaţă dezechilibrat. Este o problemă de sănătate publică nu numai în SUA, dar şi în România, unde copiii sunt din ce în ce mai afectaţi de supraponderalitate şi obezitate. În încercarea de a înţelege mecanismele instalării obezităţii, cercetătorii americani au evaluat inclusiv influenţa pe care o au unele personaje din desenele animate, extrem de populare, asupra gustului şi a preferinţelor copiilor. "Mamă, îmi cumperi chipsuri Spiderman şi bomboane Shrek?" Depozitele şi rafturile supermaketurilor sunt ticsite cu produse cu ambalaje ce-i ispitesc pe cei mici cu eroi din desene animate sau din filme îndrăgite de copii. Pornind de la această realitate, cercetătorii americani s-au întrebat dacă, în realitate, există o legătură între modul publicitar de fi ambalate unele produse şi kilogramele acumulte rapid de unii copii.
O EXPLICAŢIE PENTRU MICUŢUL BUCĂLAT?!
Christina Roberto şi colegii ei de la Universitatea Yale din Connecticut s-au străduit să descifreze influenţa pe care o au aceste ambalaje cu eroi din desene şi filme asupra obiceiurilor alimentare a 14 fete şi 26 de băieţi cu vârste între 4 şi 6 ani, însoţiţi de părinţii lor. Subiecţilor li s-au oferit trei alimente diferite: biscuiţi cu miere; figurine gelifiate; morcovi mici (baby carrots). Cele trei alimente aveau ambalaje asemănătoare, având inscripţionat pe pachet doar numele produsului. Dar pe un pachet din două cercetătorii de la Universitatea Yale au avut ideea de a lipi un autocolant reprezentând eroi consacraţi din desene animate: Scooby-Doo, Dora sau Shrek, personaje extrem de apreciate de copiii din Statele Unite şi, de altfel, de copiii din lumea întreagă.
Apoi, cercetătorii au prezentat fie