În discuţiile de modificare a clauzelor din contractul de privatizare dintre statul român şi Ford au apărut puncte divergente. Una cere Ford şi alta vrea statul român. În plus, Ford ar vrea să scape de activele Mecatim Timişoara, pe care le cedează statului român. De fapt, acţionarii minoritari ai firmei din Timiş ar putea crea probleme Ford.
Solicitarea Ford de a modifica anumite clauze din contractul de privatizare nu a fost finalizată nici până acum. Din câte se pare, Ford nu mai vrea activele Mecatim Timişoara, pe care le cedează statului, pentru a nu avea probleme cu micii acţionari. Între timp, între comisia de renegociere a contractului şi Ford au apărut disfuncţionalităţi, în sensul că ceea ce solicitase compania producătoare de autoturisme nu a fost pe placul celor din comisie, astfel că ei au cerut Ford să refacă solicitările.
„Am suspendat, momentan, discuţiile cu Ford, pentru că am avut câteva puncte divergente. Ei doresc altă analiză a contractului de privatizare şi prima variantă propusă de Ford nu am acceptat-o. Apoi au venit cu altă variantă, mai apropiată de cea existentă în contract, dar trebuie discutată“, a declarat recent, pentru GdS, preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Aurelian Popa. El a mai spus că statul solicită în continuare să fie menţinuţi salariaţii uzinei şi fabrica „să se integreze în zona industrială a Craiovei“, dar, în acelaşi timp, Popa neagă faptul că Ford ar fi solicitat să modifice în contract ceva legat de angajaţii fabricii. Preşedintele AVAS a mai arătat că Ford a cerut confidenţialitatea discuţiilor până în momentul în care se va modifica respectivul contract de privatizare, prin act adiţional. Abia în acel moment, opinia publică poate afla ce vrea Ford de la statul român. În ultima perioadă, în presă au apărut speculaţii potrivit cărora Ford cere amânarea cu cel pu