Euforia victoriei de la Cupa Mondiala a ajutat Spania sa uite pentru moment de problemele financiare prin care trece, de greve, datorii si de colapsul pietei imobiliare. Desi este de scurta durata, bucuria e cu atat mai mare cu cat spaniolii vad in victoria de duminica seara si beneficii economice. Un lucru e clar: Spania va avea crestere economica in acest an ca urmare a victoriei de duminica.
Pentru Spania, care nu a ajuns niciodata intr-o finala de Cupa Mondiala, meciul cu Olanda nu a fost doar cea mai mare reusita sportiva din istoria ei, dar si cel mai important eveniment de marketing de la Olimpiada din 1992 incoace, scrie Wall Street Journal.
Dupa ce economia s-a contractat cu 4% in 2009, iar somajul a ajuns la aproape 20%, spaniolii de rand si economistii iberici sunt optimisti si spera ca titlul va avea un efect pozitiv asupra imaginii Spaniei si asupra increderii consumatorilor.
"Fotbalul este mai mult decat un sport al momentului", spune Antonio Martin, director al unui master in management sportiv de la IE Business School din Madrid. "Spania va avea o campanie uriasa de publicitate pe gratis. Toata lumea vorbeste acum despre Spania peste tot in lume", a adaugat el.
"Castigarea Cupei Mondiale ar putea sa imbunatateasca increderea si optimismul, iar asta ar putea sa ajute consumul. Desi este evident ca reformele economice sunt cele care vor scoate Spania din criza", a declarat si Jose Maria Romero, senior consultant al firmei Equipo Economico din Madrid.
Pana si ministrul Industriilor, Miguel Sebastian, crede ca economistii vor creste previziunile in urma acestei reusite. El spunea in 8 iulie ca victoria ar imbunatati imaginea Spaniei pe plan international si ar stimula pozitiv perspectivele privind cheltuielile.
Spaniolii nu sunt singurii optimisti. Olandezii de la ABM Amro spuneau ina