În urmă cu două săptămâni, BIHOREANUL a dezvăluit că e posibil ca o parte din lucrările realizate de Bechtel la tronsonul 3C al autostrăzii Transilvania, adică cel din Bihor, să fi fost făcute de pomană, întrucât în anumite zone lucrările au fost abandonate fără a se fi luat vreo măsură de conservare. De pildă, viaductul de la Chiribiş este pustiu, iar barele de protecţie şi fierul din beton au ruginit, deoarece nici banala conservare prin închiderea în beton a armăturilor nu s-a realizat.
După ce BIHOREANUL a prezentat stadiul în care se află în prezent tronsonul 3C, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a răspuns unor întrebări remise de săptămânal înainte de apariţia articolului.
Astfel, potrivit CNADNR, "din cauza constrângerilor bugetare, fondurile sunt insuficiente pentru continuarea lucrărilor conform graficului pe secţiunile 2B şi 3C", adică Câmpia Turzii - Gilău, respectiv Suplacu de Barcău - Borş. În Bihor, lucrările nu au fost oprite de tot, însă, din lipsă de bani, se lucrează doar la viaductul de la Suplacu de Barcău.
"Având în vedere că pe secţiunea 3C lucrările nu au fost sistate şi că obiectivul nu a fost preluat de CNADNR, conservarea lucrărilor nu cade în sarcina acesteia", se mai arată în răspunsul companiei.
Când vor fi reluate lucrările la parametri normali, CNADNR nu mai poate spune. De înţeles, însă, dat fiind că la data de 31 decembrie 2009, datoriile către Bechtel reprezintă peste 90% din bugetul alocat pentru anul 2010.
Totodată, compania de stat precizează că nu are o estimare a costurilor suplimentare necesare remedierii degradărilor, urmând să facă aceste calcule la reluarea lucrărilor.
Citeşte despre tronsonul bihorean al autostrăzii Transilvania în articolul: Autostrada în Bihor, drumul scump al nepăsării
În urmă cu două săptămâni, BIHOREANUL a dezvăluit că e posibil ca o parte din lucrările