Sezonul raportarilor financiare ale marilor companii bursiere din Statele Unite a debutat pozitiv, cu Alcoa anuntand profit si pentru cel de-al doilea trimestru, in conditiile in care a vandut mai mult aluminiu catre pietele auto si de constructii.
Producatorul american a raportat un profit net de 136 milioane de dolari, echivalentul a 13 centi per actiune, pentru trimestrul care se incheie pe 30 iunie, in comparatie cu o pierdere de 454 milioane dolari, 47 centi per actiune, raportata in urma cu un an, informeaza Associated Press.
Incasarile au crescut de la 4.24 miliarde, la 5.19 miliarde.
Rezultatele din cel de-al doilea trimestru au depasit estimarile facute de analistii intervievati de Reuters. Acestia se asteptau la un profit de 12 centi per actiune la incasari de 5.05 miliarde.
Alcoa este una dintre primele companii care raporteaza rezultatele trimestriale. Performanta sa poate oferi o perspectiva mai clara asupra curentelor de dezvoltare economica din cauza bazei foarte largi si variate de clienti care beneficiaza de aluminiu, de la producatorii de bauturi racoritoare, pana la constructorii de avioane.
Cel mai mare producator american de aluminiu a declarat ca imbunatatirea cererii a ajutat anularea deprecierii de 1 procent in pretul aluminiului.
Alcoa a prognozat de asemenea ca cererea globala de aluminiu va creste cu 12 procente anul acesta, in comparatie cu o crestere de doar 10 procente prognozata in urma cu 3 luni.
Piata auto din Statele Unite si din China are nevoie de mai mult aluminiu anul acesta, desi rata de vanzari auto a scazut recent. Prin contrast, vanzarile de aluminiu catre piata auto din Europa, unde refacerea economica a fost afectata de catre criza financiara, va fi in declin de pana la 8 procente, prognozeaza Alcoa.
Klaus Kleinfield, presedinte