Modelul cumpărăturilor în rate lunare fără dobândă, permis de unele programe de carduri de credit, poate fi o soluţie pentru susţinerea vânzărilor într-o perioadă în care consumatorii sunt mai atenţi ca oricând la cheltuielile pe care le fac.
"Cardurile de credit cu dobândă zero cu siguranţă că uşurează decizia de cumpărare a clienţilor. Noi avem astfel de parteneriate cu Garanti Bank şi Credit Europe Bank de mai mulţi ani, iar în urmă cu aproximativ şase luni am introdus oferta de 9-10 rate fără dobândă, care a avut un efect pozitiv asupra vânzărilor", spune Adrian Cazu, directorul magazinelor Benvenuti, un retail de încălţăminte cu vânzări anuale de circa opt milioane de euro. Pe această nişă a intrat de anul acesta Raiffeisen Bank, dar şi BRD Finance, o societate de credite de consum.
Deşi dobânzile la credite au coborât considerabil în ultimul an, oamenii de afaceri afirmă că finanţările pentru consum rămân în continuare prea scumpe (dobânda la un credit de consum în lei urcă la 17% pe an) şi descurajează clienţii să mai consume. De altfel, în primele cinci luni ale anului, volumul cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul a scăzut cu aproape 7% faţă de perioada similară din 2009, când deja se înregistrase o contracţie puternică. Alternativa ratelor fără dobândă poate fi o soluţie de minimizare a costurilor pentru clienţi, care să ajute indirect comercianţii.
Şi Praktiker, cel mai mare retailer de bricolaj de pe piaţă, a mizat în criză pe introducerea unui card de credit cu o perioadă de graţie de trei luni pentru a impulsiona vânzările în magazine.
"În 2009 am lansat pentru prima dată cardurile de credit Bonus Card în parteneriat cu Garanti Bank, prin care oferim clienţilor posibilitatea de a-şi plăti cumpărăturile în 12 rate cu o perioadă de graţie de trei luni, iar începând de astăzi reluăm campania până la finele lui septem