Primul an de criză a adus înjumătăţirea pieţei auto: 58% scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi până în iunie. Al doilea an de criză a dus la înjumătăţirea înjumătăţirii: încă 42% scădere.
Doar 37.000 de maşini noi au fost înmatriculate în primul semestru al anului, cu 42% mai puţin faţă de perioada similară din 2009, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În prima jumătate a anului 2008, în România se vânduseră aproape 150.000 de maşini noi. Practic, în doar doi ani, vânzările au scăzut la un sfert.
O treime din piaţă este deţinută de Dacia, care n-a fost însă ocolită de declinul vânzărilor. În schimb, producătorul local şi-a crescut substanţial livrările la export. În primele şase luni ale anului 2010, Dacia a vândut în total piaţă internă şi externă, potrivit reprezentanţilor companiei, 181.826 vehicule, în creştere cu 18,2% faţă de cele 153.874 unităţi livrate în perioada similară a anului trecut. Dacia a realizat astfel, pentru al cincilea an consecutiv, un nou record de vânzări semestriale. Destinaţia externă cu cele mai mari vânzări a fost Franţa, cu 64.000 de unităţi, urmată de Germania, cu 17.100 unităţi. Pe piaţa românească, Dacia a vândut, în primul semestru al acestui an, 19.294 vehicule, însă doar 60% din aceste maşini au fost înmatriculate în România. Potrivit DRPCIV, înmatriculările Dacia au ajuns, la şase luni, la nivelul de 11.700 unităţi, o scădere de 37%. În rândul primelor 20 de mărci vândute, scăderile anuale ajung şi la 75%, cum e cazul Hyundai. O singură marcă a reuşit să se păstreze pe creştere: Chevrolet, cu +2,5%.
În clasamentul producătorilor, primul loc este deţinut de Renault, care cu mărcile Renault şi Dacia a depăşit 40% din totalul vânzărilor, urmat de Volkswagen, care a adunat peste 20% cu Volkswagen, Skoda, Seat şi Audi, respectiv de General Motor